Mă-mpiedic  Alaltăieri  de-un om.

–Bună ziua, spun.

–Lasă vrăjala, mi-o taie, agitat la culme, cel informat. Tu chiar  n-ai înțeles că ei s-au înțeles?

–Cine „EI?”

–Tu taci și nu uita: Timofti îl va propune pe Vladimir Filat prim-ministru, dar acesta nu va obține numărul necesar de voturi și apoi Timofti îl va nominaliza pe altcineva, care va trece.

–Altcineva cu numele… Filat?

–Filat va fi topit în zidul Kremlinului, înțelegi? Iar prim-ministru va fi o doamnă. Ți-i clar?

…Nu știu cum, dar ca-ntr-un miracol, Ieri, dau nas în nas cu același om.

–Bună seara, zic.

–Lasă vrăjala, mi-o despică, furios, dînsul.Tu chiar n-ai înțeles  că ei  ALTFEL de-acum s-au înțeles?

–Cine ”EI?”

–Tu taci și memorizează: Timofti îl va propune pe Vladimir Filat prim-ministru, dar Primul în exercițiu va obține numărul necesar de voturi din prima și va fi din nou ce-a mai fost.

–Cum? Păi nu spuneai tu Alaltăieri că nu va trece?

–Da, am spus, însă în aceeași zi, după ce m-am întîlnit cu tine, Filat a îngenuncheat  în fața cuiva, a căzut pe bune în genunchi și s-a umilit în ultimul hal, jurînd  că-i lasă aceluia totul numai să fie lăsat încă-un timp  prim-ministru.

–Ce înseamnă:” Îi lasă aceluia?” Fii, te rog, explicit.

–Tu taci și scrie! Chiar n-ai înțeles că ei s-au înțeles și că Ghimpu va fi în opoziție?!

–???

–Și pentru realegerea lui Filat va vota PLDM, PD, trio Mișin, grupul Dodon, Sîrbu  și Godea!

–Nu cred, îl contrazic. PD, Dodon și Godea au declarat franc de nenumărate ori că nu-l vor susține nici contra plată pe Filat. Nu cred c-o va face și Sîrbu.

–Procuratura îi unește pe toți grămăjoară, nu tace atotștiutorul.

–Și a cui va fi Procuratura?

–A cui trebuie, înțelegi?! Și MAI-ul tot, și toate celelalte, pricepi?! Filat cedează tot! Lui Filat îi ajunge doar funcția de prim-ministru!!! îmi ciuruie gîndurile omul cel informat și dispare imediat în sediul central al PLDM-ului.

…MÎINE va fi o nouă zi.

Oare ce-mi va aduce ea?

Oare ce-mi va mai profeți un om?

Că nu s-au înțeles precum s-au înțeles și că s-au înțeles altfel decît s-au înțeles Alaltăieri, și Ieri, și-n vecii vecilor?

Fără Amin?

