(Cîntec popular liberal și democrat)

Mi-amintesc tot anul
De un negustor,
Ce-și vindea bananul
Fetelor cu dor.

Ele, cu toptanul,
Îl sădeau de zor
Și se făcea lanul
Strașnic roditor.

Maia, Lili, Ana,
Ciocoflenci în zbor,
Savurau banana
Din bananul lor.

Încolțise planul
Vechi și Lilia
Striga: „Vreau bananul
Doar în stepa  mea!”

Maia sub bașkanul
Inimii țipa:
„Offfffff, visez bananul
Doar în balta mea!”

Ana Huțu banul
Îl tot număra,
Dar nutrea  bananul
În savana sa.

Maria Ciobanu,
Alta decît cea
De-mblînzea pianul
Zărilor, cînta:

„Stingeți-mi aleanul,
Nu implor vreo stea,
Ci numai bananul
Crească-n tîrla mea!”

Pusu-le-a  arcanul
Gîndului la zid.
Și-a ajuns bananul
Lider de partid.

Cine-l vede-l crede
Domnul întrupat,
Chiar bananul verde
Se  simte-mpărat,

Îmbrăcînd sumanul
Neamului cîntînd:
„Dați-ne bananul
Să-l votăm curînd!”

Într-o noapte clanul
Hotărî că-i demn,
Și-a ajuns bananul
Primul în guvern.

Și de-atunci sărmanul
Lacrimii popor
Agăța bananul
Pe pereți cu spor.

Ca la zeul Soare
Se-nchina, văzînd
Bananul cel Mare,
Cel Viteaz și Blînd.

Cu priviri atente
Și brațe de tun
Zidea monumente
Bananului Bun.

Neam de neam n-avuse
Lider mai hapsîn
Și-ntr-o zi, Iisuse,
Un mai breaz stăpîn

Convocă divanul,
Care ținu sfat
Și atunci bananul
Fu pe loc mîncat!

(Cules Vineri, 19 aprilie 2013, în satul: Parlament, raionul: Unde-s doi Banan’ descrește)

