Vlad,  altul decît Filat,  dar care avan se aseamănă,  în gîndire,  evident,  îmi sugerează să nu-l mai critic pe Primul dintre mafioți,  fiindcă,  zice el,  astfel dau apă la moara comuniştilor.

Aşa că…

Va trebui să mă conformez.

Azi mă-ntîlneşte un cetăţean enervat luLeancă.

–Chiar nu vedeţi că Primul  dintre mafioți e numai  bun de preşedinte?, mă-ncearcă de  ….minte acesta.

–-E cel mai bun, îi răspund,  şi acesta pleacă fericit că m-a convins spre supermarketul său.

Peste  o oră se-mpiedică de mine un jandarm.

Parcă mi-ar trilui din …pistol.

–Auzi,  şefu’,  să nu te mai atingi de haiducul Ţării Moldovei cu stejar cu tot, scoate-ţi ochelarii şi uită-te drept în…fundul ochilor lui şi-ai să vezi ce vizionar e!

–-Da,  ai dreptate,  îi răspund,  anume acolo, unde spui Dumneata,  e viza de reşedinţă a vizionarismului universal.  Jandarmul pleacă fericit, aplaudînd din baston, spre Sectorul de poliţie al cui ne are.

…Şi tot aşa,  de luni pînă duminică,  şi de duminică pîna luni.

Săptămîni,  luni,  ani,  zeci de ani..

…Într-o zi,  cînd a fost să fiu şi eu invitat la judecată,  Dumnezeu  Atotştiutor mă întreabă:

–Ai comis păcate?

–Multe zic,  enorm  de multe,  Preasfinte.

– Dar pe  ” Primul ” de ce nu l-ai mai criticat ?

–Pentru că m-a rugat Vlad,  comentatorul de pe blog,  a zis că dacă-l mai supun tirurilor mele de artilerie grea,  atunci nu fac decît să dau apă la moara comuniştilor „.

„Mda,” a şoptit nemulţumit de răspuns Dumnezeu.

După care  a tăcut o clipită,  a oftat şi a glăsuit:

„Sfinte Petre,  ia-l de aici pe păcătosul ăsta şi du-l în Valea Îndelungatei RăsPlîngeri,  acolo unde-i şi sfătuitorul său, Vlad,  de pe blogul  din iulie 2013,  şi lasă-i să discute,  să tot discute împreună despre Filat,  marele prieten al lui Putin,  care braţ la braţ,  adică în alianţă cu comuniştii lui Voronin și cu mocanii,  guvernează non-stop Basarabia,  din mileniul trei şi pînă în prezent…”

