FILAT AZI

În martie 2013 un mare om de afaceri cu 15  firme de milioane în Moldova, Rusia, Belorusia, Mongolia și Afganistan scria pe Voxpublika și pe Jurnal, și pe unde mai nimerea că el și tot poporul său moldovenesc mă vor acționa în judecată pentru că am îndrăznit să scriu despre unul din șefii lui, unul Filatușescu, precum că  acesta din urma convoiului n-ar mai fi dorit de cetățeni în postul de Prim-ministru.

Scriam că 7 din 10 locuitori ai republicii l-ar demite chiar mîine.

A trecut puțină apă pe Nistru și eu am avut dreptate, nu omul de afaceri, tot el și blogger, în timpul cînd nu se scarpină într-un loc  ce-i ține de față.

Acum, după ce parcă s-au liniștit apele unei  guvernări de coaliție proeuropeană, solidă ca o pînză de păianjen, această VIPeră de-a lui Filatușescu zice că ar trebui  să fiu deferit Justiției șefului său pentru c-aș fi vinovatul principal de falimentarea Băncii de Economii a Moldovei.

Cică eu aș fi șterpelit prin diverse firme din zona offshore  numai 1,5 miliarde de lei.

Mulțumesc, dle D. Kostandapi, nu știam că sunt chiar așa de bogat.

Iată că au trecut  luni bune de cînd șefuțul lui a fost scufundat în apele furibunde ale politicii moldovenești, dar Kostandapi tot mă acționează în judecată pe Jurnal.

Și pe alte site-uri ale PLDM-ului, bineînțeles.

Azi îl prind  într-un microbuz cu nr.154.

A urcat de la bd. Dacia spre Centru.

Ce fel de șef multimilionar, șef la 15 firme de pe toate continentele, inclusiv de pe Lună, care să circule cu transportul public, așa, ca mine?

Tuns scurt, ca un proaspăt deținut, cu pantofi roșii, cămașă în dungi, pantaloni albi ca trandafirii lui Filatușescu și gentuță pe umărul drept, Kostandapi se postă cu fundul spre mine și prinse a vorbi la telefon.

De la 11:45 pînă la 12:05 dunducul vorbea și tușea, tușea și vorbea în permanență, fără teama de a fi auzit de cineva.

–Da, Vlad, te-am sunat. Da, am o problemă, da, tu poți, el ascultă numai de tine, Iura e fleac pentru el, tu ești doar liderul nr.1, da, da, corect ai spus, Primul, da,da(trage o tușeală), da, da, Vlad, pe acela? l-am telefonat și pe acela, care-i acum la turism, oooo,(tușeală nouă),nu, acela de cîte ori îl sunam  ba era la zi de naștere, ba la priveghi, nu era ca Vicol, nuuu(iar tușeală),acela nici nu s-o gîngîit măcar, da, Vlad, am înțeles, din numele tău am să-l sun pe PrisEcaru. Da, da, mulțumesc pentru telefon. Numai bine.

Cînd a pus telefonul în buzunarul stîng de la pantaloni am observat că are ceva banditesc pe el.

Pe mîna stîngă marele om de afaceri și bloggerast avea un tatuaj realizat cu mijloacele unor pușcăriași.

Cu fierul înroșit.

Și ce credeți că era scris acolo cu majuscule?

GRIȘA.

În grafie chirilică, evident.

Să fi fost vorba de vreun iubit din nu știu care penitenciar de cîndva?

Să fie cumva chiar prenumele lui Karamalak?

Care l-a învățat să stea tot timpul în microbuz cu fundul pregătit spre oamenii modești și normali și fără relații personale, mai mult decît amicale, cu Vlad Filatușescu?

Care l-a învățat că traficul de influență nu e ceva condamnabil în Republica Moldova?

Unde șeful său, cel cu care vorbește nestingherit la telefon prin microbuzul cu nr.154, n-a învățat absolut nimic din interceptările telefonice, în care dădea ordine ex-șefului de Fisc Vicol cui să-i închidă contul și cui să nu i-l închidă?

Unde  noul șef de Fisc, respectabilul domn Ion PrisEcaru(citat: Kostandapi), să fie, oare, atît de naiv, și din cauza acestui cimpanzeu din grădina zoologică a lui Filatușescu să calce pe aceeași greblă a lui Vicol?

P.S. La un moment dat, cînd m-a văzut, prietenul lui Filatușescu a coborît imediat la intersecția străzii București cu strada Vlaicu Pîrcălab.

Dar era deja prea tîrziu pentru el.

Cel interceptat de…alt mare prieten de-al său.

 De la spate.

 

