Cu gîndul la un actor-poet unic de spectaculos şi spectaculos de unic scriu aceste cuvinte.

 

    Cuvinte dureros de simple şi absolut necesare anume în timpul pe care-l trăim şi ne trăieşte, deopotrivă.

 

… Lucram la istoricul ziar „Accente“.

 

Mă striga pe stradă, cînd mă vedea, felicitindu‑mă pentru serialul „Ultimul Rambo“.

 

Mă flata gestul Domniei sale.

Pentru că nu era un gest doar!

Era foarte trist că ajunsese (citiţi: rămăsese) second-handiştii la guvernare.

 

 Îmi spunea că a fost la Paris şi, acolo, un actor francez s-a mirat cum de am reuşit să-i votăm pe cei … morţi pentru umanitate.

 

Mi-a propus să purcedem la un interviu pentru o carte pe care o pregătea.

 

Nu m-am grăbit!

 

 M-a invitat la premiera unui spectacol de-al său, montat şi jucat pe scena Teatrului Poetic „Alexei Mateevici“.

 

Am uitat să vin.

Mai bine scris:Nu m-am grăbit şi am greşit, de fapt, negrăbindu-mă.

 

Acum, cînd Actorul-Poet e cel mai trist om de pe pămînt sau e chiar sinonimul fidel al tristeţii universale, mi‑i dor să-i spun că-l oblig să mai trăiască şi că-l rog să nu fie „mai singur decît cel nenăscut“.

 

 Să ignore întunericul, iar noi să nu-l lăsăm să cadă în braţele Inexistenţei, pentru că

el e sortit a fi şi-a rămîne Fiul Luminii şi al Vieţii fără de Moarte .

 

Să nu-l cedăm Răpitoarei de talente unic de spectaculoase şi spectaculos de unice, acum cînd are cel mai mult nevoie de sprijinul şi acordul nostru de a mai Fi.

 

Dumitru Fusu, Actorul, Poetul de Parcova şi de Univers.

 

P.S. Am scris și-am publicat demult-tare demult acest Strigăt.

Nimeni din cei de trebuiau să audă nu s-au prefăcut măcar că sunt buni.

Nu s-au prefăcut măcar că sunt oameni, pe lîngă faptul că sunt șefi.

Și acum, evident, că-l  vor plînge.

Așa precum se întîmplă în mod cinic la basarabeni.

…Dormi în pace, iubite actor și poet  Dumitru Fusu.

E un teatru întreaga gubernie, unde dumneata, nefiind,  ești mai viu decît cei de te plîng la catafalc, neștiind că ei, de fapt, sunt cei morți pentru umanitate.

