stalin-icoana

Domnul prof. Andrei Țurcanu are toată dreptatea atunci cînd scrie că obiceiurile stalinist-leniniste  din perioada sovietică de tristă faimă  nu au dispărut din mintea conducătorilor acestei gubernii țariste.

Ba mai mult decît atît: ele, obiceiurile, înfloresc de-a binelea, demonstrînd că Mîndria, Orgoliul și Idolatria sunt la mare trecere în Republica  Sovietică Surdomută Moldova(RSSM) și din păcate capitale s-au transformat în realizări epocale pentru anumite personalități și pentru orice guvernare politică. De orice nivel.
Fie că e vorba de Primăria municipiului Chișinău, GuBern sau orice raion din semiMoldova.

De  mai multe  ori am scris despre asta și-am vorbit pe la radio, pe la televiziuni…
Degeaba!
Lumea-i lume, e bolnavă de fală în timpul vieții, îndemnul biblic: „Trăiește-n lume, dar nu fi al lumii” e unul  ca și inexistent pentru om.
Fie el și om de creație sau de cultură măcar.
Toți vor Ordinul Republicii create de Kremlin, toți visează   monumente, străzi, bulevarde, școli, teatre, măcar un băruleț să le poarte numele în vreun colț de ulicioară călcată de  orice bețiv.
I-am spus personal lui Filat asta în 2009.
I-am spus că prea sunt comuniștii bolnavi de slavă și onoruri.
A zis că e de acord și că el nu va proceda la fel.
Dar în scurt timp a devenit și dînsul gravid de Ordinul Repubklicii Moldova pentru merite deosebite în promovarea corupției și contrabandei cu de toate.
L-am criticat pe Ghimpu pentru scîrta de ordine și medalii ce împînzise repubklica pe timpul cînd dînsul era președinte interimar.
Suntem în 2014.
Ceva s-a schimbat în grădina plină de idoli a guBernatorilor voștri???
