OI

Citesc azi un nou pamflet liric al dlui Constantin Tănase și rămîn uluit cît de actuală e scrierea sa.

Am mai citit și cu alte prilejuri creații semnate de Tănase, dar acest op parcă e scris la 10 februarie 2014, dar ar putea fi scris și la 1 decembrie 2014, ca un ultim acord al alegerilor parlamentare din Basarabia, rîvnite a se întîmpla de Vladimir cel Filat la 30 noiembrie curent.

Eu mă cam tem de actualitatea eternă a celor scrise de autorul menționat.

Și, fără a face vreun careva pronostic, vă întreb: Voi credeți că dl Constantin cel Tănase(n-am zis Teleleu-Tănase) chiar are dreptate???

Și cu asta ce-am făcut?



Ne-am trezit din hibernare
Și-am strigat cât am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!?
Si cu asta ce-am făcut?

Am dorit, cu mic, cu mare,
Și-am luptat, cum am stiut,
S-avem noua guvernare.
Și cu asta ce-am făcut?

Ca mai bine să ne fie,
Ne-a crescut salariul brut,
Dar trăim în sărăcie.
Și cu asta ce-am făcut?

Ia corupția amploare,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Scoatem totul la vânzare.
Și cu asta ce-am făcut?

Pentru-a câștiga o pâine,
Mulți o iau de la-nceput,
Rătăcesc prin tări străine.
Și cu asta ce-am făcut?

Traversăm ani grei cu crize,
Leul iar a decăzut,
Cresc întruna taxe-accize.
Și cu asta ce-am făcut?

Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Și cu asta ce-am făcut?

Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Țara-i plină de vedete,
Și cu asta ce-am făcut?

Pleacă-ai noștri, vin ai noștri!
E sloganul cunoscut;
Iarăși am votat ca proștii,
Și cu asta ce-am făcut?

Notă: Acest pamflet  a fost scris de  ACTORUL Constantin Tănase in anul 1939.

Cu 6 ani înaintea plecării sale la Domnul.

