Merg pe strada București, las în urmă Mitropolia Moskovei din Basarabia, și la intersecția cu strada Petru Movilă, unde se află Casa Pacifica a lui ReNatto Satîi sunt telefonat insistent de un angajat al unei asociații de scriitori care mă are.

–Veniți urgent la noi, fiindcă domnul Vlad Filat a lăsat un cadou pentru Dvs.

E într-o geantă de culoare  verde, pe care scrie ceva despre Moldova fără Voronin, Moldova fără comunism.

?????????????????????????????????????????????????????????????

Am tăcut 33 de secunde, semn că surpriza neașteptată mi-a cam șterpelit piuitul.

Pe-o clipă gîndii să mă odihnesc sub nucarul umbros din fața hotelului „Luna”.

Dar nucarul de ieri ia-l de unde nu-i, rămas-a numai cantina ce poartă numele unui copac căsăpit de mai-marii urbei sau ai republicii.

–-Dar ce-i acolo?-am reușit să întreb după ce mi-am revenit. Vreo 250 mii de dolari cumva?

–-Nuuuuuuuuuuuuuuuuu, e un… Dicționar de sinonime. Excelența Sa consideră că știți prea puține sinonime ale cuvintelor: Hoț, Mafiot, Bandit, Corupt, Contrabandist și Demis.

Și datorită acestui Dicționar îl veți putea lăuda și mai abitir ca pînă acum.

??????????????????????????????????????????????????????????????????

Omul-monstru, omul nesățios al Mafiei Politice de pe Bîc brusc devenise blajin?

Țarul fără inimă, precum am scris, cu implant realizat pe lipsa-i de scăfîrlie, hotărî să mă cumpere și pe mine cu un ditamai…Dicționar?

–-Nați-o frîntă, că ți-am dres-o, reușii să mai zic și brusc mi-am amintit de KGB.

Aha, generalul-mitropolit  Kantarean de aia o fi prieten la cataramă  cu noul meu amic?

Că doar n-o putea fi mare companion cu Băsescu, cel fără de KGB și  născut la Basarabi, nu în trupele de grăniceri sovietici de la Golițîno.

Acum înțeleg de ce, cu ce și pentru ce ticăloșii de tot soiul își dau mîinile(și nu doar mîinile!) peste tot!

Acum pricep de ce, cu ce și pentru ce, cel de vrea să mă potopească urgent cu un dicționar de sinonime e inegalabilul susținător cu întreg arsenalul din dotare al celor mai  discriminați, chipurile, ca noi!

–-De acord, i-am spus, în cele din urmă, angajatului ce mă telefonase.

De acord cu o singură condiție.

Voi accepta cadoul nesperat  doar dacă Filat va fi bun să mi-o ia!

Și cînd spun: „Să mi-o ia” nu mă gîndesc deloc la ce  poate duce conștiința pervertită a unora, ci la o carte  scrisă despre năzdrăvăniile lui Filat, care, tradusă în rusă, urmează să apară la 22 aprilie 2014 la Moskova, într-un tiraj ce-l va hotîri domnul Putin.

–-Ce ziceți, domnule Filat?

Mi-o luați din mîinile  Conducătorului Lumii?

 

 

 

 

