filat-renat

Era vară.

Într-o noapte, că seară nu-i pot spune, la 24:30 de minute, mă telefonează tovarăşul ReNato.

–Ce faci, Traianuşca?

–-Scriu.

–-Iar mă freci pe mine?

–-De astă dată materialul e despre prietenul dumitale, Filat.

–Nu io…prieten, bleaaaaa! Eu, Traianuşca, te rog să vii la mine, la partid. Să lucrăm împreună şi să cîştigăm alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014. Nu io nah…pe tăţ!

–Nu pot!

–Eu ştiu că tu poţi şi tare-tare  poţi!!!

–-Păi, dumneata eşti prorus, dle RiNato, fără U mare în faţă, iar eu sunt proromân, i-am răspuns la 24:59 de minute.

–Nicego-nicego, mî tebea pocrasim*, a concluzionat preşedintele tututor partidelor neînregistrate în Basarabia de la 1940 pînă-n prezent.

La auzul acestui verdict injust am închis telefonul mobil şi mi-am făcut semnul crucii, rugînd-o pe Sf. Matrona Moskovskaia să mă lepede  grabnic de …coşmar.

Peste o  săptămînă  am fost telefonat, dimineaţa,  pe la 10 şi-un sfert, de vItalia Pavlicenco.

–Ce faci, Traiane?

–Scriu.

–Iar nu ne lauzi pe noi, cei fără de şanse?

–Nu, de astă dată materialul e despre prietenul Dvs, Băsescu.

–Nu-i al meu prieten, ci-i ba al lui Ghimpu, ba al lui Filat. Şi-l adjudecă ambii cu ziua. Eu, Traiane, vreau să te invit la noi, la PNL, să cîştigăm împreună alegerile parlamentare din toamnă.

–Nu pot!

–Eu ştiu că tu poţi şi tare-tare  poţi!!!

–Dumneavoastră şi fără de mine, stimată doamnă Pavlicenco, aveţi destui vulturi în PNL. La ce bun să mai aveţi şi-o turturea printre acvilele neamului românesc pururea înstrăinat?

–Fie cum zici tu, dar să ştii că eşti oricînd binevenit în PNL!

La auzul acestor duioase cuvinte, cu aromă neasemuită de rozmarin, mi-am făcut semnul crucii în faţa chipului străluminat al părinţelului Arsenie Boca, rugîndu-l să ajute acest partid să cunoască accedere în parlament.

…Astăzi citesc listele electorale ale celor două partide.

Lista „Patriei” tovarăşului ReNato te îngrozeşte prin numele ce se vor a fi deputaţi ai poporului din Basarabia.

Unii nici limba acestuia nu i-o ştiu şi nici nu vor să audă de ea. Alţii şi altele chiftesc de anonimat, dorind să devină vedete  abia de la 1 decembrie 2014.

Iată doar cîteva nume, de BAZĂ, ale PATRIEI lor: Ciobu(ex-secretar-referent al ex-prim-secretarului de partid comunist al RSS Moldoveneşti, Semion Kuzmici Grossu), comuniştii Petrenko şi Vizant(ex-şef al Aviaţiei Civile), războinicul Tuleanţev şi glorioşii anonimi Ţîpovici, Grigorişina, Nedoseikin, Hojmiki şi ceilalţi, fără excepţii.

Lista PNL-ului e însă una bună, ca să nu spun mai mult.

În afară de Pavlicenco şi Can,  numai Ludmila Bolboceanu, Anatol Vidraşcu, Sergiu Afanasiu, Anatol Caraman cît spun?

Dar numele lui Victor Grebenşcikov, Siberianul, care din drag de limba română a venit în secolul trecut la Colibaşi, Cahul, ca de atunci să-i înveţe şi pe români şi pe ruşi incontinuu  limba…română?

În ultimii ani el realizînd această nobilă lucrare şi la Chişinău…

În prima listă, a „Patriei” fără de Patrie tare mai duhneşte a Rusie şi-a FSB.

În ce-a de-a doua listă miros  crinii Consiliului Unirii, care de la ultimele alegeri parlamentare nu prea a cunoscut ce e şi odihna.

O spun în calitate de membru al acestui Consiliu, alături de care am fost şi la marşurile unioniste din Alba Iulia, şi de la Chişinău…

…Acum, fiindcă nu am acceptat să fiu deputat pe nici una dintre cele două liste de partid, vin să vă întreb pe voi, cei mulţi şi cam indecişi votanţi ai Basarabiei: Între  o „Patrie”  pe tancuri şi-un PNL cu flori tricolore în inimi ce veţi alege curînd?

În  chiar Ajunul zilei naţionale a tuturor românilor– 1 decembrie 2014?!

 

*-Nu e nimic, noi te vom vopsi.

