Am ajuns niște ciudate vremi: Filat se roagă în zi de duminică, 18 ianuarie,  să-mi fie șterse 3 materiale de pe Voxpublika și să fiu interzis acolo pentru vreo lună, iar ambasadorul SUA mă interceptează, scuzați, mă citește și mă ascultă de peste tot.

La 15 ianuarie 2015, la emisiunea „Purul Adevăr” de la Sputnik Moldova/Univers FM am spus că pentru R. Moldova e vitală adoptarea Legii Lustrației pentru curățirea vieții sociale, politice și culturale de kgb-iști sovietici de oribilă faimă. Acolo spuneam că în cazul readucerii  la Chișinău a vagoanelor de dosare ale KGB-ului RSSM-ist, transportate în anii ’90 la Tiraspol, apoi la Voronej, vor trebui să-și ia adio numai de la viața parlamentară circa 80 % dintre deputați. În caz contrar, semiMoldova se va bălăci și-n continuare, pentru o perioadă indefinită, în putinism și-n sărăcie, Rusia șantajînd prin aceste dosare toată clasa politică(în primul rînd, cea politică!) din republica creată de ea.

De altfel, toate statele europene, înainte de a deveni membre  NATO și UE au fost obligate să adopte o asemenea lege.

Ambasadorul SUA știe foarte bine acest lucru, tocmai de asta a și aplaudat frenetic(„interesant material”, vorba lui) această intervenție publică pentru a susține Legea Lustrației în R. Moldova.

Evidențiem faptul că în Programul electoral al PLDM-ului din 2009 Filat se angaja, în caz de preluare a Puterii, să adopte de urgență Legea Lustrației.

După aia a uitat, fiindcă Filat nu era naivul care poate  să se lustreze pe sine.

În campania din 2014 numai Partidul „Patria”, prin vocea lui Renato Usatîi, se angaja să adopte Legea Lustrației în 2014-2018.

Din cauza aceasta să-l fi scos Filat pe Usatîi, cu tot cu Patrie, din cursa electorală pentru Parlament?

