e-Bibliotheca septentrionalis

Gelu Dragos Gelu Dragoş

de Gelu DRAGOŞ

De la început, citindu-i, în prima zi de Crăciun poezia, recitind-o cu plăcere şi interes, am constatat că poezia valoroasă este universală, că reuşeşte să treacă graniţele de orice fel.

Crezul poetului Traian Vasilcău, printre altele este acesta: „Mori în mine viaţa toată / Şi în Domnul-niciodată”; Timpul poetulului basarabean: „Veacul nostru a fost doar un ceas. / Ai plecat, şi plecând, te-am rămas”; Poezia reprezintă pentru fratele de peste Prut: „Sublimă rană mi-i, taină şi cântec” şi se poate vindeca numai „c-o boală christică”; Credinţa lui este că: „Poet rămân, să beau lacrima lumii / Şi lacrima să-mi fie-n veci stăpână, / Mergând cu infinitul mână-n mână”.

Citind acest volum de poeme al confratelui Traian Vasilcău, cu o paletă largă de frământări şi nelinişti, de la cele personale la cele universale, de la cele „lumeşti” dacă îmi este permis să mă exprim aşa, la…

Vezi articol original 311 cuvinte mai mult

