Pe cînd LuLeancă era încă viu și la volanul Guvernului(teoretic vorbind), la o emisiune prezentată de Publika TV, scriitorul A. S. m-a avertizat în direct că eu NU voi avea monument.

Nici în viață, nici în moarte.

Pe veci!

Pe loc am rămas șarjă de Sergiu Puică.

„Da, așa va fi”, a continuat A.S., „pentru că ești prost și chiar dacă porți ochelari totuna vezi numai gafele conducătorilor, NU și marile lor succese, epocale, aș zice! NUmai din cauza ta l-au arestat pe Vlad Filat, NUmai tu puteai să-l demiți pe Iurie Leancă, NUmai tu l-ai dat jos pe Chiril Gaburici și NUmai tu urît l-ai trimis la plimbare pe Valeriu Streleț. Domnule, chiar NU ți-i rușine??? Domnule, oprește-te!!!NU e prea mult??? Chiar NU te-ntristezi, gîndind că  toți scriitorii vor avea monumente, cel puțin busturi și NUmai tu NU, NU și încă o dată NU? Traianus, de ce-ți tai singur soclul de sub picioare???”.

L-am ascultat cu atenție în studio, l-am reascultat cu dublă atenție acasă.

După care am meditat îndelung.

…Ieri mă-ntîlnește la Pătrunjelărie un mare șef din guvernul Filip.

Nici NU observ cînd acesta mă strînge în brațe.

„Dvs. sunteți tare bravo că nu-l criticați pe Filip. Asta înseamnă că Excelența Sa e pe magistrala cea bună. Asta înseamnă că numele Dvs. NU mai e inclus pe lista cea neagră și veți avea monument, în fața Grădinii Zoologice din Edineț, plină cu orangutani!”.

Pe loc rămas-am din nou șarjă de Sergiu Puică.

NU știam barem ce să fac: să mă felicit? să mă suspin?

Fără să murmur un cuvînt, m-am despărțit de șeful din guvernul Filip și brusc gîndit-am la copilăria mea, cînd orangutanii încă nu daseră busna prin Parlament, Guvern și Președinție, ca acum, cînd tare-mi mai vine „să dau cu cuțitul și-n piatra” guvernului Filip!

Și-n celelalte pietre mișunînd prin toată gubernia, fără rușine!

Imortalizator: Sergiu Puică

