2013

Anatol Dumitraș, autorul muzicii pentru imnul PLM

„Am ajuns să mă milogesc pe la primărie şi pe la alte instituţii – niciodată nu mi s-a oferit susţinere. Domnul Urecheanu(ex-primar lucinskist, apoi demnitar PLDM-ist-n.n.) mi-a promis în repetate rânduri că o să mă ajute, dar nu şi-a ţinut promisiunea. Aşa că am rămas să locuim în cămin. Aici ne-am crescut copiii, într-un spaţiu prea mic chiar şi pentru o singură persoană. Nu-mi permit luxul să-mi cumpăr un apartament cât de mic. Am văzut că mai marii ţării nu vor să mă ajute și mă poartă pe drumuri așa că am decis să renunț. Nu mă mai înjosesc. Dorin Chirtoacă(primar actual–n.n.) știe foarte bine în ce condiții trăiesc, dar atât el, cât și cei la guvern, se fac surzi şi orbi la nevoile mele. Sigur că îmi doresc o locuinţă mai mare, să am unde-mi pune pianul, să am un loc unde să pot crea. În garsoniera în care stăm acum nu am nici unde să-mi pună chitara, o mut dintr-un colț în altul ori o pun pe scaun. Aceasta este o realitate cruntă cu care se confruntă mai mulți oameni de artă. Artişti din generația anilor 80 nu sunt atât de mulţi, nu ar trebui să fim daţi uitării. Să nu-şi aducă aminte de noi doar atunci când murim”, a spus în 2013 Anatol
Dumitraş.

TV:

Primarul Chirtoacă e șeful Capitalei de 9 ani.

PLM-ul e la guvernare în R. Moldova de 7 ani.

Lui Anatol Dumitraș abia în 2015 i s-a oferit un apartament.

Cînd au aflat liberalii că suferă de cancer.

Doamne, ferește-ne de așa politicieni fără de inimă!

 

2016, 14 iunie

Dorin Chirtoacă, un simplu primar general de Chișinău, fără posibilități, PLM

Primăria municipiului Chişinău transmite condoleanţe familiei îndurerate a artistului. Am primit cu tristeţe vestea plecării dintre noi a interpretului Anatol Dumitraş. Moartea artistului reprezintă o mare pierdere pentru toţi locuitorii municipiului Chişinău. Vocea inconfundabilă şi întreaga activitate artistică a lui Anatol Dumitraş va rămâne pe veci în amintirea tuturor.

2016, 14 iunie

Mihai Ghimpu, ex-președinte interimar al R. Moldova, deputat, președinte fără posibilități, PLM

Cu tristețe am aflat despre trecerea în neființă a interpretului și compozitorului Anatol Dumitraș.

A plecat dintre noi o persoană apropiată sufletului, neamului și culturii noastre, este o pierdere irecuperabilă pentru noi toți, o pierdere a unei personalități implicate cu dăruire în crearea frumosului și melodiei acestui neam.

Regretatul Anatol Dumitraș este și compozitorul melodiei „Libertate floare a speranței”, care este imnul Partidului Liberal.(lăsat de PLM să zacă ani buni în cămin!!!–n.n.).

Va rămâne în inimile noastre mereu artistul care a cântat dragostea, a cântat suferința acestui neam, a cântat despre părinți, artistul care a cântat orașul în care locuia.

În aceste clipe de durere, suntem cu gândul și cu sufletul alături de familia artistului, de cei care l-au cunoscut pe marele interpret.

Îi vom păstra cu respect și recunoștință amintirea în inimile și sufletele noastre.

Sincere condoleanțe rudelor, prietenilor și tuturor celor care a îndrăgit piesele lui Anatol Dumitraș.

Dumnezeu să-l odihnească în pace!

2016, 14 iunie

Gheorghe Brega, ex-deputat, un simplu viceprim-ministru fără posibilități, PLM

ÎNCĂ O DURERE A NEAMULUI.

A plecat de printre noi unul dintre cei mai îndrăgiți cântăreți, Anatol Dumitraș. Melodiile sale pline de dragoste, dor și tandrețe au devenit parte din sufletul nostru. Anatol Dumitraș ca nimeni altul a reușit să emoționeze inimile melomanilor prin creația sa sufletistă.
Timbrul voicii blând și liniștit, firea emotivă l-au remarcat din mopomondul muzicii autohtone.
Frumoasele melodii cum ar fi ,, Anii mei, destinul meu”, ,,Prima dragoste”, ,,Basarabia” ,,De ziua ta” și multe altele ating cele mai sensibile coarde ale sufletului.
A devenit un nume notoriu în lumea muzicii prin talentul său înăscut, dragostea pentru muzică și frumos.
Anatol Dumitraș a fost artistul care a reușit să cânte cu deminitate neamul și valorile naționale în limba strămoșilor.
Sincere condoleanțe familiei și rudelor îndurerate.
Dumnezeu să-l odihnească în pace!

2016, 14 iunie

Alina Zotea, deputat fără posibilități, PLM

Astăzi R.Moldova a pierdut un mare interpret, compozitor și textier. Anatol Dumitraș a fost un om deosebit. Piesele artistului au bucurat generații întregi, el fiind, de asemenea, autorul melodiei imnului Partidului Liberal.(și pentru aceasta PLM-ul l-a lăsat ani destui  în cămin!!!–n.n.).
Dumnezeu să-l odihnească în pace, iar familiei îndurerate sincere condoleanţe.

2016, 15 iunie

Dormi în pace, dragă artist…
Dacă nu te-a ajutat Urechean, fiindu-ți consătean, de la Larga, Briceni, atunci cum puteau alții să te ajute, cînd aveai nevoie,  alții, care la fel de mult ne ajută și pe noi, cei rămași încă în viață?
Apropos, actualul primar cînd e telefonat de vreun om de artă, dînsul i-o taie scurt pe doi: „Vă rog să nu mă șantajați, că eu nu am timp de prostii!!!”.

Pe curînd, inimosule bard!
La o bună și nouă re-vedere.
Și, rogu-te, nu uita, dragă Anatol Dumitraș:

” Venim și noi pe-același drum,/Dar să ne ierți că nu acum…”.

(N-am intervenit în textele celor 4 demnitari liberali, care ți-au dat un apartament abia în 2015. La 60 de ani! Cînd Dumnezeu îți pregătise deja o casă în Cer).

TV

 

 

