• De la un timp tot mai mulți locuitori ai Planetei, originari din semiMoldova, cînd revin în vacanțe pe la părinți mă caută, propunîndu-mi să mă-ntîlnesc cu ei.

    Vor să se convingă dacă nu sunt cumva vreun robot.

    Și cînd mă văd încep să se mire că mai rămîn pe aici…

    –-De ce nu plecați? Haideți la Londra, haideți la Shanghai, haideți la Honolulu…, mă provoacă ei.

    ––Nu pot, eu voi pleca ultimul din semiMoldova. Trebuie cineva să-i plîngă și să-i aștepte pe cei duși…

    ––Da’ fiți serios! Aici toată economia, inclusiv Aeroportul, Uzina metalurgică, Moldova-Gaz și Hidrocentrala sunt în mîinile rușilor. Găgăuzia și Nistrenia–la fel. Securitatea a fost și rămîne filială a Moscovei. Unde ați mai văzut Securitate fără dosare, astea fiind transportate la Tiraspol încă din 1991 de către un vajnic plugar? Pe urmă unul cu păsat în gură a vîndut rușilor toată agentura Moldovei din Transnistria.  Pînă și BEM-ul fusese cedat de către Filat rușilor, care mînă în mînă l-au și făcut praf. Ce nu este încă al rușilor în semiMoldova? Politicienii, în marea lor majoritate, sunt și ei vînduți cu trup și suflet FSB-ului. Posturile de Radio și Televiziune, ziarele, portalurile–-mai toate sunt ale Rusiei, care ține numai în Ambasada din Chișinău 2000 de agenți! România ta–-tucma 20!

    ––Nu cred. România mea e peste tot, e pretutindeni…

    ––Ai dreptate, românii încet-încet devin populație, nu popor, populație de pretutindeni.

    În 1991 gubernia  avea 4 milioane 500 mii de locuitori.

    De atunci 700 000 au rămas la Tighina și așa-SISa republică Nistrenia.
    2 000 000 au plecat și nu se mai întorc.
    Mai sunt 1 milion și 800 de mii!
    Ce populație băștinașă va mai avea semiMoldova peste 24 de ani?
    Vă spunem noi: 100 000 cel mult!
    În plus, Nistrenia se va lăți peste întreg teritoriul actualei  Republici Moldave, cu cele 700 000 de locuitori+ 300 000 de ruși ce vor rămîne pe loc.
    Statul se va numi Republica Autonomă Rusească Moldova, cu capitala la Bender(Tighina), iar limba statului va fi numai rusa.
    –-Ce ferice aș fi să nu aveți nici cîtuși de puțină  dreptate!

    ––În 2040  România va mai număra vreo 10 milioane de români, iar în Republica Moldova vor fi, precum am spus, vreo 100 000. Restul vor fi ruși, găgăuzi, ucraineni, bulgari, țigani…

    ––Nu cred!

    ––Straniu mai sunteți! Chiar nu vedeți că toți KGB-iștii sunt acum la Putere? Nu vă știți nici colegii din presă, ce n-au ochi să vă vadă, fiindcă nu sunteți din aceeași structură de pîndă? Nu tot din aceeași cauză v-au radiat de pe o sumedenie de portaluri de știri afiliate Puterii?

    ––Groaznic exagerați…

    ––Ți-o mai repetăm încă o dată și basta: RepubClica asta e un cimitir al popoarelor, frate! Aici, prin căsătoria românilor cu slavii și turcii, primilor li s-a schimbat și culoarea pielii, și mintea, și sufletul, încît avînd cetățenie românească, votează doar cu partidele rusești! Aici tot ce înseamnă Libertate, Independență, Unire, Integrare Europeană sunt lozinci de mințit prostimea. Nici chiar Dvs nu înțelegeți acest fapt politic, demult împlinit?

    ––Nu se poate! E prea cumplit tot ce-mi spuneți! Voi vreți să mă faceți să mor de durere acum?

    ––De ce? Fiți calm. În acest cimitir al popoarelor, care este Republica Moldova, în acest malaxor de tocat destine de Neam românesc, numai un lucru ne mai miră continuu: Cum naiba să vezi că neamu-ți dispare în fiece zi, chiar tu gîtuindu-l!, și să-i tot promiți acestuia Bunăstare, Viitor Luminos și Dreptate?

    Cum naiba să vezi că semiMoldova dispare ca o Atlantidă în marea dezmățului velikorus și la alegerile prezidențiale din toamnă să se-mbulzească de pe acum o droaie de candidați sloboziți din staulul Kremlinului, ditamai hiene care vor să conducă peste cel mai întins cimitir de pe continent?

    … Nu mai aveam cuvinte. Le cheltuisem pe toate. Nu mai aveam nici lacrimi.

    În seceta ce mă acuprinse  mi-am plecat ochii însingurați la picioarele Ierbii și-am devenit statuie a Tăcerii.

    Într-o imensă pustie, dirijată de Vînt!!!

     

     

     

     

