(Un prim interviu cu zeița Maya de PLDM)

 

––-Spuneți-ne, vă rog, care va  fi prioritatea politicii educaționale, pe care o veți implementa?

––-Repetați, vă rog, încă odată întrebarea…

––-Spuneți-ne, vă rog, care va fi prioritatea politicii educaționale, pe care o veți implementa?

––Ce înseamnă  Politică Educațională? Dar Implementare ce o mai fi?

––Conform Dex-ului…

––Ce înseamnă DEX?

–– Păi e Dicționarul Explicativ al Limbii Române…

––Nici un fel de Română, vă rog, eu n-am venit pe-o zi-două, așa că nu mă provocați, că nu am voie să mă pronunț deocamdată la Istoria și Limba română…

––-N-aveți permisiune de la cine?

––Știți, Eu sunt Economist al Educației, nu alta…

Așa că întrebați-mă numai despre micro și macroeconomie, management și marketing, masterat  în relaţii internaţionale la Academia de Administrare Publică şi masterat în administraţie publică la Harvard Kennedy School of Government.

Mai  întrebați-mă despre Igor Dodon, fostul meu șef, căruia i-am fost în 1994 – 1998 – Consultant și şef adjunct de direcţie,  pînă la 1998 – 2005,  cînd  tot  Domnia Sa m-a făcut  Economist la Oficiul Băncii Mondiale din Chişinău, din  2005 – 2006   mi-a facilitat drumul spre postul de Director al Direcţiei generale politici macroeconomice şi programe de dezvoltare din cadrul Ministerului Economiei al Republicii Moldova, din  2007 m-a felicitat cu funcția de  Coordonator de program, Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, Moldova, din 2007 – 2009  m-am trezit Consultant pe reforma administraţiei publice centrale în cadrul Guvernului Republicii Moldova, iar  din 2010 – 2012  am fost Consilier al Directorului Executiv al Băncii Mondiale, Washington DC, SUA.

Dar de ce te-ai întristat? Mai poți să mă întrebi despre business-planuri, debit-credit, micro și macrofinanțare de politici durabile și cîte și mai cîte despre Educație și Învățămînt preașcolar și preauniversitar chiar.

–– Preașcolar? Preauniversitar? La revedere.

(Nu se știe daca va mai urma și partea a II-a)

2012

Imagini pentru maia sandu si plahotniuc

