–-Ce-ți dorește inima?–mă întreabă un coleg de condei.

––Pace și liniște, răspund. Numai pace și liniște.

––Și cine ți le poate dărui pe acestea?–e curios colegul. N-am prea auzit să se vîndă la vreo dugheană din tîrg pace și liniște.

––Chiar tu, zic, mi le poți dărui, dar de pace și liniște nu doar eu am nevoie, ci și familia Nogailîc, de pe pămînt, și Ion Nogailîc, mult prea tînărul pompier căzut la datorie. Ion cel din cer și din pămînt. Ion cel Neînfricat, care nu trebuie să fie satirizat, părerea mea. Ion cel care are nevoie și acum de ajutorul nostru, cel care întîrzie să apară. Și atunci, cînd se găsește vreun om să-l susțină pe Ion cel de dincolo de mormînt, hop și sar niște gropari cu lopata, dornici  să-i îngroape de vii pe toți cei de îndrăznesc să gîndească și să acționeze altfel decît ei și patronii lor.

––Și noi ce putem face, în schimb?–mă întreabă la plecare colegul.

––Să luăm cîte-o lumînare în mîini și să facem exact ca preotul Pavel Borșevschi, care i-a cerut Maiei Sandu iertare pentru declarațiile Episcopului de Bălți Marchel, adresate ei. Așadar, să cerem noi iertare familiei Nogailîc în locul celor care-i seceră și pe vii și pe morți, cu nemaivăzută plăcere.  În numele unui interes antiuman și perfid.

Și să-l rugăm pe Dumnezeu ca să-l ierte pe Ion Nogailîc.

Și pe noi să ne ierte Ion.

Și pe noi…

Imagini pentru ion nogailîc

