Partea I

 

Am aşteptat, luptînd, venirea triumfătoare a Schimbării ca să mă dezamăgesc mai mult de aceasta, decît de obţinerea vizei de reşedinţă permanentă a comuniştilor. Nu sunt şi nu voi fi niciodată un apărător al satrapilor roşii, asta o spun ca să spulberăm din start orice posibile dubii.

Lumea democrată, liberă prin formă şi conţinut, a rîvnit cu toată plenitudinea o spălare definitivă de comunişti ca de-o rîie atavică. Vlad Filat, ca un bun cardiolog, a simţit imediat bătăile inimii alegătorului avid de libertate şi, sătul pe viaţă şi moarte de dictatură, şi-a luat trîmbiţa şi a declarat de pe chiar treptele Preşedinţiei: „Moldova fără Voronin, Moldova fără comunişti!”

Din păcate, realitatea de după campania electorală şi persoanele de conducere din PLDM m-au convins de faptul că în politică nu prea este loc de respectul cuvîntului dat şi de arhibanala…omenie, care nici nu mai e considerată de actuala protipendadă drept o virtute, ci un iremediabil defect.

După declaraţia mea de părăsire a PLDM-ului m-au potopit cu felicitări şi încurajare o sumedenie de membri PLDM, care, zic ei, gîndesc la fel, dar să se pronunţe liber le e …frică. Dar nu era oare sloganul partidului vostru, le zic eu, VOTEAZĂ FĂRĂ FRICĂ, adică, nu vă fie frică de comunişti?
Aceştia tac , încuviinţează şi …închid telefonul.

N-am încotro, voi apela din nou la preceptul biblic, pe care l-am uitat şi-n loc să ne încredem în Dumnezeu, am luat şi ne-am încrezut , din păcate, a cîta oară, în nişte…oameni… Şi ce oameni, Doamne, ce mai oameni!

Parcă-l văd şi aud la JurnalTV pe Godea , strigîndu-i repetat în urechi lui Petrenco: TEMEŢI-VĂ DE DUMNEZEU, DLE PETRENCO , TEMEŢI-VĂ DE DUMNEZEU!!!

Iată în cine am sperat eu, fiind gata să mă iau cu oricine la o trîntă verbală , convingîndu-i pe toţi că ai noştri tineri sunt din neamul lui Vlad Ţepeş, sunt cei mai tari, cei mai mari, cei mai buni, pentru că Vlad Filat nu doar boxează bine, atenţie, ca şi Iurie Roşca, numai că, deocamdată, nu şi în …oameni, ci e, ce mai la deal , la vale–-aproape un trimis, adică un mîntuitor naţional, cel puţin!

Aruncat în marea învolburată a comunismului, cu gînd nobil s-o sorb, şi ca să am puteri feroce mi s-a dat, fără să cer, şi o remunerare pe măsură de…150 lei per întîlnire cu alegătorii comunişti şi nu numai /înmulţiţi la 65 şi ve-ţi afla ce mare castel mi-am procurat pe ei, acordaţi peste 6 luni de la sfîrşitul campaniei/, dar întrebarea e pentru cine s-o fac? Pentru burtăverzimea liberal-democrată, bineînţeles!

Şcolită la Iaşi, Bucureşti şi alte citadele europene, aceasta, venind la guvernare, uită de toate promisiunile electorale şi preia, practic, toată presa scrisă şi electronică, adică a substituit un monopol cu alt monopol, dînd jos cultul personUlităţii lui Vlad Voronin şi înlocuindu-l rapid cu alt cult: cel al lui Vlad Filat.

Deschideti televizoarele, ziarele, radiourile mai toate şi aflaţi că dacă pînă în 2009 lucra pe brînci pentru binele nostru, al muritorilor de rînd, doar Vlad Voronin, acum acesta şi-a schimbat doar numele–-Filat. Că-n rest sunt şi din luna mai amîndoi, şi multimilionari în euro, şi carismă au, şi cîte 2 copii, şi acelaşi fan–-Vlad Putin, şi un unic sfetnic-mitropolit–Vlad Cantarean etc.etc.etc.

Vîrsta îi separă doar, pentru că de la maiorul Filat pînă la generalul Voronin sau colonelul Cantarean–-nu-i o cale atît de lungă, ca să ne amintim şi de Eminescu, cel antiliberal de totdeauna.

Haideţi să exemplific:

1. Pe timpul Papei Voronin, /anume aşa îi ziceau toţi subalternii/, fără o scrisoare de la nesfinţia sa nu obţineai nici o sponsorizare importantă, acum trebuie o altă semnătură -cea a Primului, actuala poreclă a lui Vlad Juniorul.

Sis şi făcut!

2. Pe timpul Papei, acesta, cu suita, la orice mare sărbătoare creştină stătea cu fundul spre altar, acum Filat, adică Primul, la braţ cu Leancă, Tănase, Negruţă şi Co, stă cu fundul la acelaşi altar al Patriarhiei Ruse. La acelaşi Crăciun, pe stil vechi, adică antieuropean!
Pentru noi, proştii, acesta lasă libertatea sărbătoririi Crăciunului şi pe stil nou, dar …fără prezenţa lui, bineînţeles.

Sis şi făcut!

Şi atunci mă întreb şi vă întreb: Care e diferenţa ideologică dintre prorusul Voronin şi proromânul şi proeuropeanul Filat?
În zadar le vorbeam oamenilor la cele 65 de întîlniri despre faptul că unul nu seamănă cu celălalt. Alte funduri, acelaşi crez..

Scuzaţi-mă, şi pe această cale, stimaţi alegători.

3. Pe timpul Papei, acesta le-a promis unor deputaţi că le oferă ce vor numai să voteze pentru el.
Lui Serebrean, care în timpul mişcării naţionale era student, scria poezii despre toamnă şi zicea că n-are timp de pierdut ca subsemnatul, participînd la mitinguri de protest, şi dormea prin Biblioteca Naţională, i-a promis funcţia de ambasador în SUA, lui Filat i-a promis că nu-i va atinge afacerile şi privatizările, uşor spus, din inima capitaliei, lui Diacov i-a promis că va fi liber, nu şi-n gîndirea-i lipsă, şi-n mare s-a ţinut de…cuvînt. Doar că l-a făcut ambasador în SUA nu pe Serebrean, ci pe Nicolae Chirtoacă, fost adjunct al lui Anatol Stati de la ASCOM, companie deloc străină de Leancă şi Filat. Primul repară uitarea Papei şi peste cîţiva ani Serebrean ajunge, totusi, ambasador. O mînă spală pe alta, nu?

Sis şi făcut!

4. Pe timpul Papei, Primul era marele apărător al presei aşa -zise libere, libere de ce?, dar, ajungînd la guvernare, primul lucru ce l-a realizat a fost clasarea dosarului şefului PLDM din Călăraşi, un fost poliţist, totalmente necărturar, dar servil, care şi-a permis un gest huliganic, inadmisibil, dînd pumni într-o cameră de filmat a unei televiziuni neagreate de PLDM. Filat, trezindu-se peste noapte în braţele voluptoasei Puteri, preia şi multiplică numărul de televiziuni aservite, ciocnind şampanie şi îmbrăţişîndu-se cu prea dubiosul om de afaceri român Sorinel Ovidiu Vîntu. Succesul media îi este ca şi garantat.

Sis şi făcut!

5. În preajma Sfintelor sărbători de Paşti bombardează fără voie toate cutiile poştale din republică cu felicitări extrem de costisitoare de 500.000 lei, nu indică tirajul, nici tipografia, nici din ce surse au fost tipărite şi expediate. Nu procedau comuniştii la fel? Nu proceda Roşca la fel, folosind plicurile şi formularele cu antetul Parlamentului /şi banii oare?/, împovărînd cutiile poştale din toată republica cu volume despre afacerile lui Filat, Urechean şi Co?

Sis şi făcut!

6. Primul pleacă cu mare tam-tam la Bucureşti, îl îngroapă în sărutări pe Boc şi Băsescu, asigurîndu-i şi-n faţă şi pe la spate că el este primul şef de guvern basarabean, care se consideră român, declară că se simte acasă, iar peste scurtă vreme îi acordă aceleaşi pupuri dulci lui …Vlad Putin, asigurîndu-l că el, adică securistul imperiului rus Putin, e idolul său, modelul său etern, icoană în inimă şi-n gînd, şi în genere ” eu uit repede că aţi recunoscut independenţa Abhaziei şi Osetiei , că aţi stopat exportul de vinuri din Moldova şi, dacă doriţi, putem face ca o singură companie rusească, de noi doi doar ştiută şi acceptată, fără nici un concurs organizat oficial, să preia coniacul Întreprinderii de Stat AROMA, căci cu Voronin procedaţi la fel, nu?

Sis şi făcut!

Şi ce dacă s-a supărat Lazăr de la Lupu? S-a supărat şi i-a trecut…
Doar nu trebuia din cauza asta să se dărîme Alianţa, fraza preferată a dlui Filat în asemenea multiple cazuri!

7. „Eu sunt român şi-am să nemor român”, zice Primul, „dar dacă ucrainenii vor Palanca–le-o dau, eu sunt român şi ca dovadă am scos sîrma ghimpată, dar dacă idolul meu, sisomanul de Putin, mi-o vrea, adică îmi ordonă, eu trimit toată armata, tot poporul, dacă trebuie, la parada dedicată ZILEI BIRUINŢEI ÎN MARELE RĂZBOI PENTRU APĂRAREA PATRIEI!!!
Numai că eu, român adevărat ce vă sunt, nu voi participa la defilare, las-să se ducă Ghimpu. Eu mă voi duce numaidecît doar că în calitate de preşedinte, crape Lupu de ciudă!”

Sis şi făcut!

8. Papa prefera să cutreiere lumea cu tot felul de curse chearter, adică doar cu micimea sa în aeronavă. Primul nu procedează la fel? Şi ce dacă Petrenco solicită explicaţii, iar unii cred că Primul a fost doar ca să-şi realizeze un implant de păr pe scăfîrlie în Elveţia? Nu proceda, oare, Voronin la fel, negînd adevărul şi ordonînd instanţelor de resort să …tacă?

Sis şi făcut!

9. „Eu sunt omul-cameleon, ca Roşca, parcă zice El, am studiat şi eu boxul, am şi eu talent în marile afaceri, ba chiar l-am depăşit:

Roşca avea o televiziune, eu– nici nu le ştiu numărul, el avea 2 ziare, apoi unul, eu–-he-he-he, parcă le am mai pe toate, el avea şi un radio deshis, eu–pe astea nici nu le socot, ele singure vin să scrie cerere de intrare cu hurta în PLDM…

Doar că el nu poate face business la telefon, cum mă laudă invidios Diacov, doar că eu încă n-am ajuns să cunosc şi să aplic pînă la perfecţiune ARTA NIMICIRII OPONENŢILOR după KARNEGHI şi MACHIAVELI, dar sunt tînăr încă, Lorena, pot să ţi-o şi demonstrez, mai am timp, aşa că din zi în zi, cum găsesc o clipă liberă, iau şi mai exersez , boxez adică, în Chirtoacă, de pildă, că-i mai june decît mine, iar unui politician de 41 de ani se poate să nu-i placă tinerii?

Aşa că n-am încotro, perseverez. Citesc, memorizez şi aplic, boxez cu şi din prea multă dragoste de …liberali. Da las-că vin la rînd şi ceilalţi: nu-l uit nici pe Lupu, nici pe Untilă, nici pe Pavlicenco, deşi e femeie, uneori îmi amintesc şi de Voronin, mai ales de Oleg, că era cît pe ce să mă depăşească la capitolul venituri, desigur…

Mie, nu altuia, îi aparţine inegalabilul distih ,înregistrat înainte de a fi comis la Agenţia de stat a drepturilor de autor, unde director am numit-o pe şefa Sandei mele, chiar dacă n-are treabă cu domeniul, dar e din PLDM şi basta, cum zice mereu amicul Gigi Becali, un alt idol de-al meu.
Iată versul ce l-am …născut:”Eu cînd boxez mă relaxez/ Şi mă eliberez de stres”. Genial, nu?

Nu ştiu de ce, chiar nu-mi pot explica faptul, dar nu pot boxa în Urechean, în Ţurcan şi în Pasat”.

Sis şi făcut!

10. ” Şi dacă e să-mi fac „mea culpa”, habar n-am ce înseamnă, dar mi-a spus Leancă, poliglotul, că e ceva „cool”, am să vă spun ceva foa-a-a-a-rte important, ca să nu muriţi proşti cu totul.

Eu, stimaţi alegători, sunt urmaşul politic direct al lui Iurie Roşca. Şi ce dacă la masa de după constituirea Asociaţiei Oamenilor de Cultură ai PLDM , cu mult înaintea alegerilor parlamentare din 2009, am declarat , clarvăzător fiind, că profesorul meu Roşca îşi va mînca propriul praznic?

Acum recunosc sincer că-mi pare rău, pentru că de la cine dacă nu de la un profesor veritabil ca al meu puteam să iau iniţiere şi să însuşesc atît de perspicace Arta despre care vorbeam anterior?

Nu rîde, Lorena, vorbesc foarte serios!

Îţi spun, dacă vrei, numai ţie un secret: eu sunt politicianul-cameleon. Nu-mi amintesc nici cînd am stat la taifas cu miliardarul Vîntu: în decembrie 2009 sau în ianuarie 2010…A trecut, totuşi, un an.

Eu sunt şi pentru a striga:” URA-A-A ” la 9 mai în Piaţa Roşie, şi pentru a striga: „JOS Ruşii ce ne-au deportat buneii, taţii, fraţii şi mamele românce basarabene în Siberia!”

Adică , pentru cine încă nu ştie, eu am fost, sunt şi voi fi şi cu Dumnezeu, pentru că e „trendy”, aşa cum zice prietenul meu de buget, şi cu Mamona!”

Sis şi făcut!

11. În loc de concluzie

Şi acum eu, ex-membrul PLDM, om de creaţie „frustrat”, conform declaraţiei Biroului de Presă PLDM şi autor de”acuzaţii aberante” la adresa partidului cu pricina, mă întreb şi Vă întreb, dragi alegători induşi în eroare de subsemnat în campania electorală din 2009: Cele doar 10 acuzaţii din acest eseu sunt ele aberante, frustrări sau altceva, totuşi?

Apropo, ştiţi ce separă Creştinismul de Cretinism? Numai o literă! Una singură!

Atîta diferenţă e, de fapt, şi între Iurie Roşca de întotdeauna şi Vlad Filat, cel mai iubit dintre pămîntenii români din Basarabia mileniului trei.

O, cîtă amăgire pe feţele Voastre, ale celor care mai cred că omul politic Iurie Roşca a murit.

N-avea cum să moară, dragii mei, fiindcă Noi, anume Noi nu i-am permis omeneşte să moară.

Şi precum în natură, aşa şi în politică, cea mai scîrboasă dintre meserii, nimic nu se pierde, ci totul se transformă.

Omul politic Iurie Roşca, Vă asigur, s-a transformat şi el în ceva. În altceva.
Acum acesta se numeşte : Vladimir Ilici  Filat ot Lăpuşna!

P.S. Dacă voi fi liber în continuare, VA MAI URMA!!!!

P.P.S. Eseul a fost prezentat ziarelor Timpul, Jurnal de Chişinău, Ziarul de Gardă, Literatura şi Arta, Evenimentul Zilei şi Săptămîna. Nu l-a publicat nimeni. Din cauza libertăţii presei, buneînţeles.

1 iulie 2010,

publicat doar pe acest blog, la inaugurarea acestuia

republicat azi, 13(!) februarie 2013, zi în care mă aflu deja în  Republica Democrată Congo, datorită măreţului prilej oferit de faptul că în R Moldova a revenit la putere gherila lui  Vladimir Nicolaevici Voronin cu Vladimir Ilici Filat în frunte. Şi cu mujicul de Roşca din urmă. Evident!

N-aţi remarcat că mesajul de trădare a lui Filat a fost dat cetirii la orele 13.00, în data de 13 februarie, anul 2013?

(Va urma)