images

Pentru Ion PETRESCU

Uitarea deplină se-așterne pe toate,-

Pe zbuciumul meu și pe inima ta.

Rămîne doar ea neatinsă de moarte,

La sigur, nu trece doar Patria mea!

                   *

Au fost vînători s-o împuște prin veacuri,

Ochitu-i-au trupul și lacrima sa!

Dar ei s-au trecut de pe-aceste meleaguri

Și pururi rămas-a doar Patria mea!

                           *

Rănită-n priviri, ea-mi cuprinde oftatul,

Mînată spre iad sub un cer fără stea,

Ea-și are drapel de ne-nvins PreaÎnaltul

Și, grație Lui, este Patria mea!

                           *

A fost cînd n-am fost, cînd n-oi fi—Ea să fie!,

Temută de răi, ce o vor tot vîna!

Dar știu că și-atunci  gura mea-iasomie

Tot numele Ei veșnic îl va suna!

                           *

Un nume de leac, să-l pui zilnic pe rană,

Un nume de-altar și de cruce prea grea.

Bat clopote-n cer, Domnul tainele-și cheamă

Și-ntîia din ele e Patria mea!

                       *

 O taină, ce de la botez pîn-la moarte

În mine-o păstrez  ca să n-o pot uita.

Și-oi fi împăcat cu tăcerile toate

Cît nu se va trece din lume doar Ea!

                                    18-19 iunie 2013

                                     Chișinău